George Biddell Airy, (İngiltere, 1801 – 1892)

George Biddell Airy Kimdir

İngiliz astronomu (Northumberland’da Alnwick 1801 – Greenwich 1892). Colchester’de ve Cambridge’de okudu, aynı üniversitede öğretim üyesi olarak matematik dersleri verdi, Astronomi Kürsüsü Profesörü ve 1822’de Cambridge gözlemevi müdürü oldu. Mathematical Truths on Physical Astronomy (Fiziksel Astronomi Üzerine Kesin Bilgiler) 1826 ve On an Inequality of Long Perioden the Motions of the Earth and Venus (Dünya ile Venüs’ün Hareketlerindeki Uzun Süreli Bir Eşitsizlik Üzerine Notlar) 1833, bu dönem içinde astronomi ile ilgili olarak yazdığı önemli iki eseridir. 1835’te güneş katalogları yayımladı, ay tutulmasını gözlemek için birtakım aygıtlar bulup geliştirdi,kuvarsta.görünmeyen bir optik olaya “Airy’s spiral” (Airy sarmalı) diye onun adı verildi. Popular Astronomy (Popüler Astronomi) 1849 güneş lekelerinin düzenli olarak gözlenimini ve manyetik olayları açıklayan bir çalışmasıdır. 1872′de kendisine “sir” unvanı verildi, 46 yıl kaldığı Greenwich Gözlemevi Müdürlüğünden 1881 de ayrıldı, oğlunun basıma hazırladığı özyaşam öyküsü 1896′da yayımlandı.

Öteki eserleri: Gravitation, Elementary Explanation of the Principal ¡Perturbations in the Solar System (Genel çekim, Güneş Sistemindeki Bellibaşlı Düzensizliklerin Elementer Bir Açıklaması); Gravitation (Genel Çekim); Treatise on Magnetism (Manyetizma Üzerine inceleme)