Johann Elert Bode (Almanya, 1747 – 1826)

Bode Hamburg'da doğdu. Bir genç olarak, o özellikle onun sağ gözünün zarar ciddi bir göz hastalığı muzdarip, o hayatı boyunca gözlerini ile sorun yaşamaya devam [1].

Matematik Onun erken söz çalışma için kendi kütüphane kullanımı Bode izin Johann Georg Büsch, dikkatine getirdi. O 5 güneş tutulması Ağustos 1766 tarihinde kısa bir çalışma yayınlanması ile kariyerine başladı. Bu Anleitung zur Kenntniss des gestirnten Himmels (1768 10. ed. 1844) başlıklı astronomi ile ilgili bir temel tez izledi, başarısı için neden onun 1772 yılında bilgisayar amacıyla Johann Heinrich Lambert [2] tarafından Berlin'e davet gelişmiş bir planı ephemerides. O 1774 yılında, orada kurulan, tanınmış Astronomisches Jahrbuch, o derlenmiş ve verilen 51 yıllık hacmi olan. [3]

O, 1786 yılında Berlin Gözlemevi Müdürü oldu o 1825 yılında emekli hangi. [3] İşte orada yıldızlar ve diğer gök cisimlerinin konumlarını gösteren iki bilimsel doğruluk yönelik olduğunu, 1801 yılında bir gök atlası Uranographia yayınlanan, hem de yıldız takımyıldızı rakamlar sanatsal yorumu olarak. Uranographia takımyıldızların sanatsal temsili bir dönemin doruk işaretler. Bu tür tablolar üzerinde yazılı artık edilene kadar Daha sonra atlas az ve daha az ayrıntılı rakamlar gösterdi.

Astronomik amatör (Vorstellung der Gestirne) yönelik başka bir küçük yıldız atlası, yayınlanan da işaret. O en Bode Galaxy (M81) keşfinden ile yatırılmaktadır. Comet (C/1779 A1) Bode ondan sonra adlandırılmıştır; yörüngesinden Erik Prosperin hesaplanmıştır. Heidelberg Karl Reinmuth tarafından 6 Ağustos 1923 keşfedilen asteroid 998 Bodea, aynı zamanda onun onuruna vaftiz edildi, harfi 'a' asteroitler kadınsı isimleri verildi kongre yerine getirmek için adını ekledi.

Onun adı 1766 yılında Johann Daniel Titius tarafından keşfedilen 'yasa' bağlı oldu. Bode ilk dipnotta Anleitung zur Kenntniss des gestirnten Himmels bunun söz eder, ve genellikle resmi olarak Titius-Bode kanunu denir rağmen, aynı zamanda yaygın olarak sadece en Bode kanunu denir. Bu yasa ironik bir gezegen] Neptün daha sonra Berlin'de keşfedildi için ayırır rağmen bir formülde Güneş'ten gezegenlerin mesafeleri açıklamaya çalışır. Bu, içinde büyük ilgi uyandırdı kanunla öngörülen bir konumda Uranüs'ün keşif oldu. Orada Mars ve Jüpiter arasında bir boşluk (hiçbir gezegen ile) aslında, ve bu amaçla, sözde "Göksel Polis" için oluşturulan bir grup sonuçlandı bu bölgede bir gezegen için bir arama çağırdı Bode. Grubun bir arama başlattı Ancak önce, bu konumu tahmin ediyor Bode de, 1801 yılında Palermo Giuseppe Piazzi tarafından asteroid Ceres keşif tarafından uydurma edildi.