Franz Maria Aepinus

Francis Maria Ulrich Theodor Aepinus Hock

13 Aralık 1724 tarihinde, Rostock, Saxony. Mecklenberg-Schwerin de doğdu. 10 Ağustos 1802, Dorpat'ta, (Rusya) öldü.

Matematik ve fizik fiziğe yönelmeden Jena ve Rostock Üniversitelerinde tıp üstüne çalıştı.
* 1755 senesinde Berlin Akademi'sine seçilerek Berlin'deki Gözlem Evi'nin başına getirildi.
* 1757 senesinde St.Petersburg Üniversitesinden gelen teklif üstüne , Berlin Üniversitesi baskanı Frederick'ten özgür bırakılmasını isteyen Aepinus, Euler'inde desteğini alarak Rusya'ya taşındı.
* 1759 tarihinde yayınlanan “Elektrik ve manyetizma kuramında bir deneme” ; matematiğin, elektrik ve manyetizma kuramına uygulanması hususunda ilk çalışmasıdır.
* 1798 tarihinde emekli olana dek St.Petersburg’da fizik profesörü olarak vazife yapmış oldu . Deneyleri, paralel plaka kapasitörlerin dizaynına yol gösterdi. Kapasitörler, elektrik alanında enerji depolama sağlayan aygıtlardır.

Tourmaline mineralinin elektriksel özelliğini keşfetti, piroelektriği incelendi. Piroelektrik; tourmaline ve farklı öteki kristallerde sıcaklık değişimiyle beliren elektriksel kutuplaşma durumudur.

Benjamin Franklin'in “Tek yanlı elektrik akısı teoremi” ni geliştirdi.

İletken ve yalıtkanlar ile indüksiyon, etki'yle elektriklenme ve iletkenlerin geçirgenliği üstüne çalışmalar yapmıştır.

İletkenlerde elektrik akımı, iticiliği ve elektrik indüksiyonu terimlerini duyurdu.

Mikroskopu geliştirdi. Paralaksın etkileri üstüne yaptığı deneylerle yıldızların uzaklıklarının ölçümü mevzularında gelişmeler sağlandı. Iraklık açısının, Güneş diskinin önünden geçen gezegenler (Venüs) üstündeki etkilerine ilişkin bir yazı yayımladı. (1764)

Yayın tarihi Venüs’ün 2 geçici arasındaki süreye rastlayan bu yazı , güncelliği sebebiyle büyük ilgi uyandırdı.